Obec Hvězdonice
Obec Hvězdonice

Občan a pořizování územních a regulačních plánů

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Občan a pořizování územních a regulačních plánů

4. Základní informace k životní situaci

Územní plán a regulační plán mohou po dokončení a vydání výrazně ovlivnit možnost výstavby nebo využití i stávajících nemovitostí.
Proto jsou veřejně projednávány a vlastník i kterýkoliv občan mohou při jejich projednávání hájit svá práva uplatňováním připomínek (kdokoliv) a námitek (vlastník, zástupce veřejnosti).

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Občan, zástupce veřejnosti, právní zástupce občana.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Při pořizování územních plánů a regulačních plánů je účast veřejnosti zajištěna stavebním zákonem při všech fázích jejich projednávání (tj. projednání zadání, projednání návrhu pro společné jednání, projednání návrhu pro veřejné projednání).
Občan má následující úlohy a pravomoci v procesu pořizování územního nebo regulačního plánu (dále též "ÚPD"):
1) Pořizovatel je povinen veřejnou vyhláškou oznámit místo a den projednávání návrhu zadání ÚPD. Návrh zadání musí být veřejně přístupný po dobu 30 dnů. Každý občan má možnost se s návrhem zadání seznámit a může také písemně uplatnit své připomínky po dobu vystavení.
2) Návrh územního plánu a regulačního plánu pro společné jednání i pro veřejné projednání musí být vystaven a veřejně přístupný po dobu nejméně 30 dnů u pořizovatele a v obci, pro kterou je pořizován. Pořizovatel je povinen tyto skutečnosti a konání veřejného projednání občanům oznámit veřejnou vyhláškou.
3) Ve fázi projednávání návrhu územního plánu a regulačního plánu pro společné jednání může každý uplatnit připomínky.
4) Ve fázi veřejného projednání návrhu územního plánu a regulačního plánu může každý uplatnit připomínky a vlastníci pozemků a staveb a zástupce veřejnosti mohou podat námitky.
Pořizovány mohou být i změny těchto dokumentací, práva občanů jsou shodná jako u návrhu.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Občan by měl sledovat vývěsku obce, kde se dozví o veřejném projednávání a svých právech s dostatečným předstihem.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Na obecním úřadu, příp. úřadu územního plánovaní obce s rozšířenou působností.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Občan situaci řeší na výše zmíněných místech (viz bod 08) se zaměstnanci příslušných oddělení, a to v termínech uvedených ve vyhláškách zveřejněných na úřední desce obce.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Žádné; chce-li občan uplatnit námitku jako vlastník, musí být schopen vlastnictví nemovitosti prokázat.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty pro jednotlivé etapy jsou stanoveny stavebním zákonem a jeho prováděcí vyhláškou.
Rozhodnutí o námitkách se oznamuje do 30 dnů po příslušném rozhodnutí schvalujícího orgánu.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Informujte se na příslušných úřadech, zda elektronickou službu v tomto případě umožňují.

18. Jaké jsou související předpisy

 

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Na projednávání územního (regulačního) plánu se nevztahují obecné předpisy o správním řízení. Vydání formou opatření obecné povahy se řídí správním řádem.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Při prokázání nezákonnosti může dojít až ke zrušení části ÚPD v rámci přezkumu z moci úřední, který vykonává příslušný krajský úřad.
Osoba, která se domáhá svých práv dotčených v souvislosti s vydáním ÚPD formou opatření obecné povahy, se může s žalobním návrhem obrátit na příslušný správní soud.

21. Nejčastější dotazy

 

22. Další informace

V případě nejasností se obraťte na obecní úřad nebo příslušný úřad obce s rozšířenou působností či na krajský úřad, v mimořádných případech na Ministerstvo pro místní rozvoj.

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Ministerstvo pro místní rozvoj - odbor územního plánování

26. Kontaktní osoba

Ing. Vladimír Voldřich

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

21.07.2014

28. Popis byl naposledy aktualizován

06.08.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

 

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Přihlášení k odběru zpráv

Dostávejte informace z našeho webu prostřednictvím SMS a e-mailů

Mapový portál Mapotip

Mobilní aplikace V obraze

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Aktuální stav řeky Sázavy

19.3.2024 09:20

Aktuální výška:

111 cm

19.3.2024 09:20

Aktuální výška:

131 cm

19.3.2024 09:20

Aktuální výška:

151 cm

19.3.2024 09:20

Aktuální výška:

112 cm

Aktuální stavy hladiny v okolí
LG Zruč nad Sázavou normální
LG Kácov normální
LG Louňovice normální
LG Český Šternberk normální